Bolagsdata i samarbete med Dun & Bradstreet
Med verifierad affärsdata fattar du smartare beslut. Ta reda på hur.
Bolaget har som föremål för sin verksamhet att inom Lidköpings kommun driva vattenverksamhet enligt lagen om allmänna vattentjänster, utöva kommunens ansvar för renhållning och avfallshantering enligt miljöbalken samt bedriva nätverksamhet för el-, data/telekommunikation och därmed sammanhängande produktion. Bolaget får också äga och förvalta aktier i andra bolag efter beslut i kommunfullmäktige i Lidköpings kommun. Bolaget ska i tillämpliga delar följa de kommunalrättsliga principerna i 2 kap. Kommunallagen, innebärande att verksamheten ska vara förenlig med den kommunala kompetensen och att kommunmedlemmarna ska behandlas lika, förbud att lämna stöd åt enskild och förbud att ta högre avgift än vad som är motiverat för de tjänster som tillhandahålls, såvida inte lag eller rättspraxis för viss verksamhet eller åtgärd medger undantag.
| 2024-12* | 2023-12* | |
|---|---|---|
| Omsättning (tkr) | 302 256 | 211 190 |
| Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 17 170 | 7 995 |
| Resultat efter finansnetto (tkr) | 1 407 | 1 910 |
| Årets resultat (tkr) | 20 | 29 |
| Summa tillgångar (tkr) | 1 040 436 | 859 676 |
| Antal anställda | 124 | 89 |
Undvik osäkra affärer – ta reda på företagets kreditvärdighet innan du går vidare. Bara 3 % av Sveriges aktiebolag har högsta kreditvärdighet.
Få tillgång till detaljerade kreditupplysningar som visar betalningsförmåga, riskklass, betalningshistorik och mycket mer. Perfekt för dig som:
Vad du får reda på:
Ta en kreditupplysning på detta företag
Prova Dun & Bradstreets kreditupplysningar gratis i 30 dagar| 2024-12* | 2023-12* | |
|---|---|---|
| Omsättning (tkr) | 302 256 | 211 190 |
| Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 17 170 | 7 995 |
| Resultat efter finansnetto (tkr) | 1 407 | 1 910 |
| Årets resultat (tkr) | 20 | 29 |
| TILLGÅNGAR | 2024-12* | 2023-12* |
|---|---|---|
| Anläggningstillgångar (tkr) | 927 921 | 768 665 |
| Omsättningstillgångar (tkr) | 112 515 | 91 011 |
| Tillgångar (tkr) | 1 040 436 | 859 676 |
| SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-12* | 2023-12* |
|---|---|---|
| Eget kapital (tkr) | 192 074 | 54 |
| Obeskattade reserver (tkr) | 3 100 | 1 700 |
| Avsättningar (tkr) | 7 702 | 8 041 |
| Långfristiga skulder (tkr) | 135 720 | 132 678 |
| Kortfristiga skulder (tkr) | 701 840 | 717 203 |
| Skulder och eget kapital (tkr) | 1 040 436 | 859 676 |
| 2024-12* | 2023-12* | |
|---|---|---|
| Löner till styrelse & VD (tkr) | 1 256 | 1 046 |
| Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | ||
| Löner till övriga anställda (tkr) | 62 974 | 42 299 |
| Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | ||
| Sociala kostnader (tkr) | 30 884 | 17 056 |
| Utdelning till aktieägare (tkr) |
| 2024-12* | 2023-12* | |
|---|---|---|
| Antal anställda | 124 | 89 |
| Omsättning per anställd (tkr) | 2 438 | 2 373 |
| Personalkostnader per anställd (tkr) | 767 | 679 |
| Vinstmarginal | 5.7% | 3.8% |
| Soliditet | 18.7% | 0.1% |
| Kassalikviditet | 12.5% | 9.3% |
Lidköping Miljö Och Teknik AB ingår i en koncern med 14 bolag. Moderbolag är Lidköping Hovby Flygplats AB och koncernmoderbolag är Lidköpings Kommun. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2024-12.
Lidköping Miljö Och Teknik AB - Administration, Företagsledning
Skogvaktarevägen 7
531 53 Lidköping
Lidköping Miljö Och Teknik AB
Styrmansgatan 4
531 60 Lidköping
Lidköping Miljö Och Teknik AB - Vattenverk
Lockörnsvägen 1
531 55 Lidköping
Lidköping Miljö Och Teknik AB - Elnät
Sockerbruksgatan 17
531 40 Lidköping
Bolaget har som föremål för sin verksamhet att inom Lidköpings kommun driva vattenverksamhet enligt lagen om allmänna vattentjänster, utöva kommunens ansvar för renhållning och avfallshantering enligt miljöbalken samt bedriva nätverksamhet för el-, data/telekommunikation och därmed sammanhängande produktion. Bolaget får också äga och förvalta aktier i andra bolag efter beslut i kommunfullmäktige i Lidköpings kommun. Bolaget ska i tillämpliga delar följa de kommunalrättsliga principerna i 2 kap. Kommunallagen, innebärande att verksamheten ska vara förenlig med den kommunala kompetensen och att kommunmedlemmarna ska behandlas lika, förbud att lämna stöd åt enskild och förbud att ta högre avgift än vad som är motiverat för de tjänster som tillhandahålls, såvida inte lag eller rättspraxis för viss verksamhet eller åtgärd medger undantag.